Volg ons:

Inloggen | Registreren

Plaats een reactie
 [ 3 berichten ] 

28 mei 2011, 21:53

Beginnende Sportvisser
Beginnende Sportvisser

(Sorry. Zou dit eerder doen maar heeeel erg druk)

In het weekend van 6 t/m 9 mei ben ik met Kees (Vismaat/collega)naar het Ermerstrand geweest.
We lopen al 2 jaar te grappen dat we een weekendje naar Frankrijk gaan om een paar dikke bakken te vangen. Zit er niet in, en na 2 jaar ouwehoeren kwam na een hoop wikken en wegen het Ermerstrand uit de bus als plaats van bestemming. Niet zo ver en wel dikke bakken. Althans, dat hoopten we.

De reis erheen was slingerig in de oude Opel combo van mn broer. In de buurt van Emmen werden we van de weg gehaald door de politie voor een algehele controle... Alles ok volgens de agente, maar de man van de belastingdienst zou ook nog even langskomen.
Nou das prima! Blijkt dat mn broer nog een belastingschuld open had staan van 410 euro.
(Wist ie niet, grapje van zn ex)
Nu betalen of auto laten staan waren de 2 opties waaruit ik kon kiezen...
Dus 410 euro armer mochtten we weer verder. Zucht.

Eerst nog even bij Eino langsgeweest van BFP Products. Erg aardige gozer die je een hele boel info kan geven over het hoe en wat en wat niet. Daar hebben we ook ons laatste aas gehaald . Tuti&Tuna in 25 mm en die gele (Euhh geen idee). Beide van BFP.
Effe inchecken en we konden los! We hadden stek 1 en 2. En dan heb je een behoorlijk stuk water tot je beschikking. Overdag mag er niet onder de waterskibaan gevist worden maar dan nog is er zat water. Berto (beheerder) gaf ons nog wat laatste tips. En toen kon t feest echt beginnen.

Een nacht, een dag , en bijna weer een nacht tot de eerste run. 1/2 5 zondagmorgen kwam de eerste van de skibaan. 32 pond. En traag maar mooi begin. Uur of 9 kwam nummer 2. 24 pond en een puntgave vis.

Afbeelding

Afbeelding

Maar we hadden t gevoel niet goed te zitten aan deze kant van t water. Dus hebben we Berto gebeld om te vragen of we mochtten verkassen en dat was geen probleem.

Op de andere stekken kregen we weer wat tips van Berto over de telefoon. En ook deze hebben we weer netjes opgevolgd. (Waarom niet? Als er een is die het kan weten....) Het rook er gewoon naar vis. Er hadden 2 vissers gezeten in de nacht van vrijdag op zaterdag, en zij hadden geen tikkie gehad. Ze waren boos weggegaan en hadden hun geld teruggevraagd bij de receptie. Sukkels! Luister dan ook naar adviezen die je krijgt!!

21 uur zaten we er klaar voor, en bij Kees begon t al vrij snel te lopen.
Er werden verschillende mooie vissen gevangen waaronder ook enkele 30'ers.
Om 1/2 12 kreeg ik een flauwe run. Ik sla aan en voel een zwaargewicht aan de andere kant. Tis een dikke. Een dikke vette spiegel van 34 pond (Yippeeee)
Half uurtje later is t alweer bingo. Nu een schub van 36 pond. (Ik ben redelijk door t dolle heen op dit moment) Ik zeg al een jaar of 2 dat ik een 30'er wil vangen en nu vang ik er 2 in een half uur. Super!
Afbeelding

Afbeelding

In de nacht komen er nog verschillende vissen op de kant. En bijna allemaal puntgaaf en behoorlijk aan t gewicht. Ik krijg weer een run en sta mn hengel af aan Kees. Ook dit is weer een hele dikke, en we hadden afgesproken dat we zouden wisselen bij een dikke vis. Zo zouden we allebei dikke vissen kunnen vangen.
Terwijl hij de vis aan het drillen is gaat er een van zn eigen hengels af.
Toen ik hem op pakte voelde ik al dat dit ook geen kleintje was.
Kees haalt op mijn hengel een 34ponder binnen terwijl ik op die van hem een 30ponder de kant op trek. Gekkenwerk! Maar helemaal te gek natuurlijk.

Afbeelding

7 uur s'ochtends komt de laatste run. Ook echt weer een hele dikke en beresterk.
Sommigen gaan na het zien van het net gewoon roerloos op de bodem liggen, probeer er dan maar weer eens beweging in te krijgen. Maar deze heb ik helaas gelost. Erg jammer want dit was misschien wel de dikste. Maar goed, een super laatste nacht. Van de in totaal 11 gevangen vissen, waren er 6 van 30 pond of meer.

Na het opruimen en inladen wilde de auto niet startten. K.T!! Startkabels werkten ook niet(Accu was helemaal dood). Gelukkig was Berto erbij om even te horen hoe het gegaan was. Hij heeft voor ons een trekker geregeld zodat we aangesleept konden worden. PHEW!!!
Al met al een super weekendje vissen met de nodige tegenslagen waar we nu om lachen.
Mocht iemand er eens heen willen; Luister goed naar adviezen van Berto en Eino. Dit zijn mensen die er een heleboel uren maken en weten waar ze het over hebben. Geloof niet te veel Bullsh.t die je leest op forums ed. (bijvoorbeeld dat je heel veel moet voeren (50 kg) om vis te vangen. Is onzin)

Berto kon t trouwens niet laten om op onze stekken 1 en 2 te vissen de laatste nacht, en kreeg er evengoed toch 4 runs. Misschien vist hij net een beetje anders als ons, (Das zeker) ligt hij net een paar meter meer naar links of rechts. Er zit in ieder geval vis zat!!

Vangse!

Groet Sander.

Omhoog Omhoog
Profiel

#

29 mei 2011, 08:36

Professioneel Sportvisser
Professioneel Sportvisser
Leeftijd: 30

Zo dat moet een erg leuke ervaring zijn geweest. Ik moet zeggen dat het water daar ook schitterend uitziet.
Ik zal Ids nog eens aankijken of we daar niet eens een weekeindje kunnen vissen.
Ids heeft ook wat contacten in Spanje aan de Ebro. Dat lijkt me ook wel wat voor in de vakantie.
Misschien vangen we er zelfs een paar meervallen.

Als ik de foto's zie dan moet ik zeggen dat de karpers er echt schitterend uit zien.
Zo zie je maar dat je tegenwoordig in Nederland ook gewoon grote karpers kunt vangen.

Omhoog Omhoog
Profiel

Website

#

29 mei 2011, 13:33

Ervaren - Sportvisser
Ervaren - Sportvisser
Leeftijd: 23

Ik had het verhaal al aangehoord van Sander, in de winkel van Ids.
Maar blijft leuk om het te lezen en de foto's te zien! :D

Nou Sander, op naar de volgende PR! ;)

Omhoog Omhoog
Profiel

Plaats een reactie
 [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]